Thursday, December 4, 2014

MariLah BerfiKirAn PoSiTiVe~

Wah positive sgt kan...sejak 2 menjak nie aku mmg sentiasa pk positive..bkn selama nie negative jer tp kekadang bila kita pk positive org slalu anggap sebaliknyer...jarang la org pk negative tetibe jd positive kan..selalunyer jd sebaliknyer...aku nie bukan ape..kekadang niat lain tp slalu di salah erti kan...niat nk share..nak luah kan perasaan tp selalu di salah erti kan dgn bnda2 yg negative...so aku pon pk secara positive dgn org bagi nasihat untuk kebaikkan kita....

Tp terasa xbest bila aku nak buat sesi luahan perasaan tetapi ramai plak yg bg nasihat (bgs la kan bg nasihat wlwpon ade yg di antarannyer x membantu langsung) ala2 ustajah....tapi kan aku perasan tau kalau time aku buat luahan perasaan yg xmembina(senang citer mengutuk) ramai plak yg nak beri comment kan...ala2 nak jadi ustajah, pakar motivasi dan sewaktu dengannya...tapi bila aku buat luahan pasal service bagus..makan sedap pape jer la ber unsur kan positive xder plak yg nak jd pakar motivasi or pakar kaunseling kan...

Sebab ape terjadi mcm tu?sebabnyer mereka2 ini suke baca benda2 yg negative dulu dan br positive...bila bc benda2 yg negative ramailah yg nak jd pakar2 untuk positive kan benda tu...masa tu la timbul ustajah, counsellor eh macam2 ada...sebab da baca citer negative tadi kan...bila dorg bc story2 yg berunsur kan positive xder ape nak comment sebabnyer benda da tak menarik lagi..sebab benda baek kan...so mereka2 ini xboleh nak tunjuk skill ustajah..pakar motivasi dan segala mcm jenis pakar...

Nie jugak memberi peringatan pada aku supaya still buat luahan perasaan...sebab sonok ramai pakar2 nie akan muncul memberi hujah2 yg boleh tahan bernasnyer....kekadang aku stuju dengan kata2 Chef Wan...orang kita nie selalu pk negative wlwpon org tu sedang buat benda yg baek / positive...aku pon xterkecuali mcm tu...biase la manusia kan..tp xperlu smpai nak jadi ustajah or pakar2 tu sume...nasihat tu perlu agar kita xlalai..tp bila da berlebihkan menjadi kan si penerima muak dan meluat ade la...

Tapi aku jenis malas nak pk ape org nak kata kan....bukan sume org knal kita..tau mcm mana kita...so abaikan...next time sila la comment juga citer2 yg berunsurkan positive..citer2 yg yg memberi semangat...bukan pujian yg di minta tapi kepositifan (wah nie kalau cikgu BM aku baca marah die)nie pantang ade citer pasal mengutuk / negative wah laju jer ustajah2 nie menaip comment2 mereka...last skali kalau nak comment to login la gmail yer...tinggal kan jejak anda seperti manusia...yer la balik2 anonymous...nak gak tau siapa ustajah2 or ustaj2 or pakar2 motivasi nie sume..mana la tau Datuk Dr Fadillah Kamsah ker, Ustajah Noorbahya ker kan.... peace yawwwww~

No comments: