Saturday, March 28, 2015

FiRe DriLL~

Aku nie kalau dekat opis termasuk dalam ESH committee..aku leader dlm Evacuation Team..Kire fire warden la..sejak pegang fire warden nie every 6 month kene la buat fire drill...aku paling la xsuke buat fire drill nie..walaupon buat xlame kejap jer..smpi setgh jam tapi semuanyer jalan lenggang lenggok ok...dorg tau x kebakaran tu kene cepat2....xboleh jalan macam jalan tepi pantai.... 

Tau la nie hanya lakonan tp still gak kene cepat sbb masa di  amek....ade tu dorg mcm xtau nak buat ape bila da dgr drill tu..still lagi buat keje mcm biase..aduhai....ade tu 1 team dengan aku patutnyer die keluar last skali tp die plak yg aku tgk jalan paling laju ke assembly area....rsnyer every time aku buat drill da bgtau da die kene keluar last skali die ckp tahu tapi still lagi buat....


Tengok lawa jer berbaris kan..tapi sebelom nak dapat kan berbaris mcm nie pny la payah ok..kalau budak2 boleh jer aku herdik kan...nie sume umo da lebih dari umo aku xkan nk herdik jugak...paham2 jer la bila aku da buat lontaran vokal kan...LINE UP PLZ....tunggu ape lg berbaris jer la....rsnyer kalau buat drill dekat skola lg senang kot...


Masa nie aku dok mencari kalau2 semua org da keluar ker blom..yg lagi best kalau uolls nmpk ade ranger kaler putih nun d sn...dkt blkang ranjer tu ade org tau..die tgh kemas ranjer...company die nie dok menumpang dgn building ktorg nie..ms dril nie org lain punya la sibuk jlan nak ke assembly area..die boleh dok sedap kemas ranjer die tu..seolah2 xdgr bunyi drill...aku rs die nie xder kesedaran sivik kot...

Aku terus panggil die suruh line up dekat assembly area..adoiii manusia mcm nie pon ade ka....rsnyer kalau btol2 ade kebakaran pasti da rentong da mamat tu..time tu family die xboleh la nak salah kan sesiapa sbb die sendiri bila dgr drill buat bangang jer dekat c tu....so di nasihat kan next time kalau dgr drill sila bergerak pantas...

No comments: