Friday, March 13, 2015

MaCaRoNi AgLiO OLiO~

Maaf kan la ek..this week entry byk citer pasal makanan ler...almaklum ler aku nie kalau melibatkan makanan mmg excited nak amek picture..so memandangkan da ade picture kan jom la update..ade malam weekand lepas xsilap aku..rs mcm xtau nak mkn ape..so pk2 tgk2 dkt dapur ade macaroni ari tu so meh la cari resepi buat Aglio Olio...

Tapi aku nie biase la name jer tgk resepi tp xikut sgt pon...masak ikut citarasa aku la...ok bahan2 die :

* Macaroni (rebus letak minyak ckit dan lembut angkat dan tos)
*Minyak
*Bawang putih (2 ulas)
*Cili Padi (4 batang)
*Cili Flake (1 paket domino pizza)
*Sotong
*Sawi ( sayur nie jer dlm freezer)
*cube pati ayam

Cara yg senang dan simple...memula rebus dulu sotong tu..memandangkan kita nak masak kejap jer macaroni tu harus la sotong tu rebus dulu agar xliat mcm getah pasar tu....da rebus letak tepi...panas kan minyak (lebih elok guna olive oil tapi aku xder pakai jer la ape yg ade)masuk kan bawang putih...bawah putih tu just ketuk dan cincang jer...da garing ckit masuk kan cili padi (ketuk jugak)...masuk kan cube pati ayam...

Goreng smpi naek bau then masuk kan sotong dan cili flake....da sebati baru masuk kan macaroni.....masuk kan air rebusan sotong td..sikit jer jgn byk...pas tu last skali ltk sayur dan garam da boleh angkat...siap jap jer...


Maaflah lighting terlebih nie...pas nie boleh try buat guna  spaghetti plak...SELAMAT MENCUBA ~

No comments: