Tuesday, March 10, 2015

FoOd HuNtErS FeSTiVaL @ EnCorP StrANd MaLL~

Nie kejadian few week before...huhuuhuh~harap maklum nape aku gelak...ok plan mmg nak pergi..sebab masa dorg buat dulu xdpt pergi...so kebtolan Dya pon nak pegi tepi xder geng..harus la kami plan nk pegi sesm....yg bestnyer ktorg nie xtau pon benda tu start pukul bape dan xsure tmpt kat mn...tp jgn bimbang kerana nak sgt pegi kita redah jer....so amek Dya dlm 11.40am then terus menuju ke NKVE...smpi toll Damansara kt start gune pakcik waze...

Dan akhirnyer dlm kul 12.15pm kami smpi.....1st round kt pusing dulu...tgk ape yg di jual...yes nmpk mcm sume menyelerakan kan..almaklum ler time lunch tu..tp aku xsure la seblom nie mcm mana kan..tp bila abis 1st round tu rs mcm xbyk stall...dialog kami "nie jer ker booth nyer" yes sbb ms aku tgk dlm location dorg tu mcm byk booth...kami pergi nie hari ke-2 ade few booth xbkk..xsure sm ada xbkk langsung or bkk lambat...

Da target makanan mana yg nk terus beli...aku beli The Pisang Cheese dan Dya plak beli Nanchos dekat Tanjak Crew...


The Pisang Cheese tu mmg terbaek la..seblom nie mmg penah rasa pisang cheese dkt tmpt lain...tp rs die xsm dngan yg nie..yg nie lagi sedap makan plak panas2..mmg heaven...tp pisang die potong nipis la...so bila mkn tu xpuas...1 box mcm nie dlm RM6...da pelbagai perasa yer..yg aku amek nie ltk chocolate..ade pisang n cheese saja...masa aku q xramai lagi...skali bila da abis beli pusing jer..amek kauuu berjela2 dkt belakang org menunggu...


Nanchos nie plak dok sblah booth The Pisang Cheese tadi..nanchos nie ade pelbagai flavour gak...yang Dya beli nie Killing Me Softly...mcm tajuk lagu plak uolls...yg nie die datang dengan mashed potato skali yer..mmg sedap....oo yer kami makan kongsi tau sebab kalau nk makan sorng2 pasti xabis nie...plak tu nak cube mcm2 kan...oo yer lupe yg nie RM10 saja...



Dekat c nie di sediakan table untuk uolls makan...wlwpon xbyk tp still ok..sbb kebyakan dr mereka makan sekejap then terus bangun...bg peluang pd mereka yg nak makan...mcm weolls pon xlame lepak sn...tp still dpt rs mkn mcm2...dan kalau hujan pon xperlu risau sbb tempat nie ade bumbung...semakin ptg manusia semakin ramai....tapi belom abis makan lg..2nd round Dya pergi cr ape yg die nk makan dan aku jg tmpt...so Dya pilih stall nie...


Dekat c nie Dya order creamy spaghetti kalau xsilap aku name die...sedap mmg sedap makanan die..ramai org beli dekat booth nie tp service die lmbt...ade couple depan aku nie...pny la lmbt dpt...smpi 3 4 kali die pegi tnya xsiap2 gak...Dya pnya pon mcm tu gak..smpi Dya dtg balik dekat tmpt ktorg mkn then aku pegi beli die jaga seat then aku balik dan die pergi tnya dkt c nie pon sm gak xsiap2...ade la dlm 20min mcm tu br siap...hoiii lame btol..org yg order makin ramai..yg masak sorg jer...


Yang nie best...ice cream bakar...selalu ice cream goreng kan nie bakau pnya...nie name die kalau xsilap Alaska...RM8...boleh pilih flavour ice cream...vanilla or chocolate...dlm die ice cream tapak die pakai meringue balut dengan cream then bakar....yg nie puas hati makan...

 
 
 
Ok da puas hati makan...jom kt round lagi sblom balik...tp balik bukan dgn tangan kosong....mari beli OMG...air kesihatan nie....mls nk story byk...jom tgk ape aku beli...
 
 
 


 

 Air OMG yg aku beli tu perisa Lemongrass + amra..sedap...lemongrass die pon lite2 jer...minum plak time panas2 kadaung mmg sodap...bwh tu plak aku try beli paste laksa Johor..yg nie aku xtry lg....nnti aku try dulu br bleh komen....from Aleeya's Kitchen mmg best..Sambal belimbing Pahang or sambal hitam...yg nie mak aku pon suke...mmg nie akan repeat beli nnti...selain tu die pon ade jual pucuk ubi pedas gak....yg nie nnti aku nk try....dan picture last tu spring roll Vietnam..yg nie aku suke die punya sos..mmg pedas bombomkebabom la....nmpk mcm xcukup jer sos die tu tp bila da makan lebih dari cukup...plak tu bila da pedas menyengat kan....

Kirenyer lawatan kali nie puas hati....next time kalau ade lg Food Hunters boleh la pegi lagi...xpon mana tau kali nie aku plak join menjual..sape tau kan..okkk la daaa sume~

No comments: