Wednesday, March 11, 2015

KeNduRi KaHWin~

2 minggu berturut2 memenuhi jemputan dari sedara mara...ceh baru 2 minggu da nk heboh kan..lantak kan la aku memang suke heboh2 nie...huhuhuhuhu~minggu pertama dapat undangan dari sedara sebelah bapak aku..dekat Kajang...die buat kenduri dekat dewan Penjara Kajang nun...serius aku nie da lame xpegi area sn...so lalu la jalan yg biase lalu...xtau plak aku sekarang nie dorg tgh buat MRT tu..so jln yg biase lalu tu da di lencongkan..bila da di lencongkan adelah berbelit2 jln yg aku lalu...

Rasa mcm jauh nau..dengan jem ramai manusia lg...bayangkan la keluar rumah jam 11.30am smpi kul 2pm ape kes...aduhaiii ape lg serbu mkan dulu ler..lapo mengadap jem..balik tu aku lalu jln lain..xmau la aku lalu c tu lg..balik tu lalu SILK..xsmpi 1jam da smpi...ade la dlm 45 min mcm tu....


Maaflah muke terlebih pencerahan plak...serius dekat belah bapak aku nie aku xbape sgt kenal sedara mara die...xsilap aku yg kawen nie adelah  2 3 pupu aku...nenek die ngan arwah nenek aku cousin..kalau xsilap ler...so dengan aku nie pangkat ape?ok malas nak pk..yg penting die kire kaum kerabat aku gak la...

Minggu seterusnyer kita ke Bangi plak...kali nie lalu Puchong..senang ckit xjem dan cepat smpi....kali nie sedara sebelah mama aku plak..yg nie every time buat kenduri anak die kawen pasti buat dekat Petronas Leadership centre tu...so da naek hafal da jalan die...lame gak lepak sn...tmbah pulak ramai sedara mara yg join kali....

 
 
Ooo yer kami adek beradek memang kalau pergi kenduri org kawen x amek picture dengan pengantin yer..kami amek gambar berdua or termasuk skali dgn mymom...yg nie smbil2 nk tunggu pengantin mai lmbt sgt kt amek picture dulu sebelum mkn....tu standard la kan...
 
 


Kami kene duduk dekat ruang yg di sediakan yer...kami nie family so dok di table family..dan kerana family gak kami dpt souviner special ckit berbanding tetamu biase....itu sudah semestinyer..ingat kan lepas tu xder ape da boleh balik..skali ade plak cousin aku nie umah die da dekat dgn depan tu terus die ajak singgah umah...memandangkan kami sume belum pernah smpi umah die sejak pindah umah baru nie...mari la kt berkonvoi ke rumah die...

Terasa seperti hari raya plak...sebab ade la dlm 5 kereta berkonvoi....cantik gak umah die...so lps nie da tau la jalan boleh da dtg beraya...lepas tu dorang nk pergi Sepang plak umah cousin aku yg lagi sorang tu...tp weolls xikut sbb da ptg sgt....mak aku sibuk balik nk masak...so yg lain teruskan perjalanan dan weolls terus pulang...selesai la sudah kenduri kendara bulan February...SELAMAT PENGANTIN BARU  uolls...

No comments: